23 martie, 2008

NFS Carbon



Mai trebuie oare spus ceva despre istoria acestei serii? Mai trebuie amintite serile pierdute la bordul unor masini precum Lamboghini Diablo, Mercedes CLK GTR, Ferrari F50 si, nu in ultimul rand, nemuritorul Porsche, simbolul celui mai bun titlu al seriei?Din pacate, cei de la Electronic Arts au mizat pe modele actuale, transformand Need for Speed intr-o versiune virtuala a show-ului Pimp My Ride. Duse au fost masinile exotice, in locul lor aparand minunile tehnologiei asiatice, preparate pentru cursele care acum aveau loc intr-un oras, pe timp de noapte. Most Wanted a intors un pic seria din nou spre origini, insa a pastrat si elementele care au prins la public in Underground. NFS Carbon, in versiunea sa demonstrativa, seamana mai mult cu titlurile Undeground, decat cu ultima aparitie, Most Wanted. Noaptea a luat din nou locul stralucitoarelor raze de soare, care au incantat atat de mult in Most Wanted. Totusi, NFS Carbon pastreaza tenta acestui ultim NFS de a oferi masini cat mai diferentiate, fie aceastea asiatice, fie exotice. Desi nu se poate apropia de oferta din Midnight Club 3 (care avea pana si motocliclete), Carbon ofera, in demo, trei tipuri de masini: import tuners (caracteristice jocurilor Underground), exotics (reaparute in Most Wanted) si noile muscle cars, masini americane vechi, insa de mare putere. In demo, fiecare clasa este reprezentata de cate o masina: Mitsubishi Lancer Evolution IX MR, Lamborghini Gallardo, si respectiv Chevrolet Camaro SS. Este imbucurator faptul ca aceste trei masini chiar se comporta diferit una fata de cealalta, muscle car-ul fiind favorita personala dintre masinile din acest demo. Partea proasta legata de control este ca pare ceva mai simplu decat cel din Most Wanted, accentuand sentimentul de arcade exagerat al acestui titlu. Trei moduri diferite de joc au fost puse la dispozitie: cursca normala, drift si canyon race. In cursa normala vom putea incerca si capacitatile coechipierilor, inca o gaselnita gandita de cei de la EA pentru a imbunatati experienta de joc. Din pacate, aportul acestora in demo este mai mult decat neglijabil, cursa fiind la discretia jucatorului cu sau fara ajutorul acestora. Din pacate, ei mai mult enerveaza, reusind cu succes, spre exemplu, sa-ti blocheze chiar propria masina atunci cand le comanzi sa blocheze adversarii. Driftul este cel putin ciudat. Nu pot spune ca m-a incantat, fiind in mod clar sub proba similara din cele doua jocuri NFS Underground. In continuare, drift-ul din primul Underground mi se pare cea mai bine realizata incercare de acest gen. Canyon race-ul este poate singurul lucru bun din tot acest demo. Aceasta proba are doua faze: mai intai va trebui sa urmaresti masina adversarului, sa o si depasesti daca se poate, urmand ca in secventa urmatoare, tu sa fii urmaritul. In functie de distanta la care reusesti sa te mentii de adversar (in prima faza) si sa te departezi de acesta (in a doua), vei castiga puncte. Pilotul cu cele mai multe puncte dupa cele doua faze ale cursei castiga. De asemenea, o depasire a distantei de 10 secunde fata de adversar duce la castigarea automata a probei. Sistemul Autosculpt implementat in demo lasa deocamdata de dorit, amintind de unele secvente similare din Midnight Club 3. Desi optiunile de personalizare sunt destule, se face simtita lipsa mai multor piese din care jucatorul sa-si poata alege ce vrea sa monteze pe masina. Sa speram ca versiunea completa va remedia acest neajuns. Ajungem si la capitolul grafica. Pe scurt, jocul nu arata bine. Pe setari maxime, masina este extrem de stralucitoare, culoarea ei reala fiind ascunsa practic sub un strat de argintiu stralucitor. Deranjeaza de asemenea lipsa de detaliu de pe circuite. Spre exemplu, in prima cursa, exista un gard pe margine pur si simplu fara texurata, de o culoare gri uniforma care deranjeaza ochiul foarte tare. Se pare ca intrecerile s-au mutat acum intr-un oras prost luminat, mai tot timpul impresia fiind ca nu se vede ce urmeaza in fata, mai ales in cursele de canyon, unde orice greseala poate fi fatala, masina avand posibilitatea de a se prabusi spectaculos in prapastie. Nu in ultimul rand, implementarea motion blur-ului este una care lasa mult de dorit. Folosind aceasta optiune, ai impresia ca mergi pe un circuit mapat cu texturi de cel mult 16x16, totul fiind extrem de neclar si deranjant la ochi. Culmea insa, modelele de masini nu par a fi afectate de acest blur, lasand si mai mult impresia unei curse obisnuite care are loc pe un circuit foarte prost realizat. Din punctul de vedere al optimizarii, NFS Carbon demo nu sta tocmai grozav, framerate-ul afisat la detalii maxime, pe niste placi video destul de capabile, nefiind tocmai imbucurator. Daca se renunta insa la Shadere si Motion Blur, jocul e jucabil chiar si pe computere mai vechi. Pe partea de sunet, nu am remarcat nimic deosebit. Masinile suna bine, coechipierii vorbesc constant cu tine, nu e mare lucru de reprosat producatorilor aici. Curios este ca muzica nu mai atrage atentia deloc, trecand pur si simplu neobservata, in ciuda melodiilor pe care EA le-a achizitionat. Concluziile nu sunt prea optimiste, iar daca acest demo reflecta intr-adevar calitatea produsului finit, atunci nu vad prea bine viitorul acestui titlu.

Pentru a descarca acest joc ia torrentul de pe http://www.mininova.org/tor/1190520

Pentru a putea descarca jocul ia torrentz de aici http://www.utorrent.com/download.php

Distractie placuta ;)

Niciun comentariu: